Pomoce do nauki japońskiego za darmo w zasięgu naszej ręki :) Kursy internetowe i takie tam☆

Cześć wszystkim (ノ>▽<。)ノ Ostatnio z ciekawości zaczęłam szukać jakiś ćwiczeń do nauki języka japońskiego w internecie. Znalazłam kilka naprawdę ciekawych kursów, które mogą dodatkowo pomóc w nauce.  Jedyną ważną kwestią jest znajomość języka angielskiego, gdyż na (prawie)każdej stronie, którą chcę Wam polecić, opisano wszystko po angielsku.
Zacznę od strony GENKI. Znajdziemy tam zagadnienia dotyczące czterech kategorii:
-Hiragany i katakany
-Kanji
-Gramatyki/ Konwersacji
-Słownictwa
Tym, co bardzo mi się w tej stronie podoba jest to, że do każdego tematu jest wiele zadań i quizów, a w tym, dotyczącym rozmowy i gramatyki, znajdziemy nawet krótkie filmiki ("Genki Movies"), przedstawiające codzienne sytuację i prowadzone podczas nich nieskomplikowanej rozmowy. Co najlepsze- bez napisów!(Chociaż ja oglądając je nie mogłam powstrzymać się od tego, by się nie roześmiać. Obejrzycie-zrozumiecie ;) )
Uczymy się aktywnie, a jak wiadomo aktywna nauka jest najlepsza!

Kolejna strona to Kids Web Japan.
Urocza, przyjemna dla oka, posiada kilka bardzo prostych tematów (te  najbardziej podstawowe podstawy). Poza samymi lekcjami znajdziemy tam też różne ciekawostki dotyczące kraju kwitnącej wiśni(historia, klimat i natura, kultura(...)), a także japońskie opowiadania dla dzieci, quizy, gry i inne.

Digital Dialects to strona z całą masą różnych gier, w które grając będziemy się na wesoło uczyć japońskiego. Wybieramy grę, a w każdej możemy dodatkowo zdecydować, czy chcemy grać w wersję z rōmaji, hiraganą/katakaną albo audio.

nihongo-pro.com zawiera zestawy zadań do wielu tematów i na dostępnych czterech poziomach trudności- każdy powinien znaleźć tu coś dla siebie.

Na manythings.org możemy spędzić przyjemnie czas rozwiązując quizy, grając w gry a nawet rozwiązując krzyżówki po japońsku! Znajdziemy też listę TOP 2000 kanji, z czego zostało opisane zastosowanie i znaczenie każdego ze znaków.

Ze stroną  jgram.org  za szybko się nie rozstaniecie, gdyż będzie Wam bardzo potrzebna! Jest na niej długa lista słówek z ich wyjaśnieniami, które są niezbędne.

japanese-online.com  zawiera  lekcje, w których w bardzo prosty sposób wytłumaczono "dlaczego robimy to tak a nie inaczej" :)

Natomiast na ww8.tiki.ne.jp  znajdziemy potrzebne słownictwo i całe zestawy ćwiczeń, które możemy sobie wydrukować.

Pamiętam, że cooori.com był moim ulubionym internetowym kursem- niestety dostępnym za darmo jedynie w wersji trail(ale nikt nie zabronił tego, by stworzyć sobie jeszcze inne konto.. :) )
Możemy samemu zdecydować, jak będzie wyglądała nasza lekcja- wybrać z jakiego materiału będziemy się uczyć, i jak długo ma to trwać.

Nie mogłam zapomnieć o polskiej stronie benkyo.pl c:

A tutaj na koniec tylko taki smaczek, który warto przeczytać... ;)  So you want to learn japanese...

I..to wszystko. Mam nadzieję, że post był przydatny i życzę powodzenia! 



Udostępnij :




Artikel Terkait:

4 komentarze:

Unknown pisze...

O, koniecznie muszę je sprawdzić! Ale najpierw przebrnąć przez ten podręcznik..ostatnio ciągle brakuje mi czasu:( Będąc w Krakowie w Manggha (nie jestem pewna jak to odmienić) zakupiłam dwie książki o legendach japońskich i nie mam na nie czasu:(

Shenyo pisze...

Wiem co czujesz :( Mam bardzo dużo książek do przeczytania(widzę jakąś ciekawą i tanią=kupuję, bo być może nie będzie już takiej okazji) Podobnie z nauką języków obcych i innymi hobbistycznymi zajęciami. Nie mam w ogóle na nic czasu :c

Transmem pisze...

Przydatne strony.Jedyną słabą stroną jest tu dla niektórych słaba znajomość angielskiego, ale myślę, że wszystko da się wyćwiczyć :)

Shenyo pisze...

Angielski jest podstawą w dzisiejszych czasach, więc może to być kolejna motywacja dla tych, którzy go jeszcze nie umieją ;) Moim zdaniem zanim zacznie się uczyć jakiegoś języka, powinno się umieć chociaż trochę angielski, będzie wtedy o wiele, wiele łatwiej, gdyż w języku polskim i na polskim rynku bardzo cięzko jest znaleźć jakiś podręczniki, strony(itp.) w tym przypadku do języka japońskiego. Jest jeszcze wiele innych powodów, ale nie ma sensu ich wymieniać tutaj. Mam nadzieję, że jednak ludzie zdają sobie z tego wszytskiego sprawę :)

Prześlij komentarz