Ćwiczenia pomagające zapamiętać sylabariusze hiragana i katakana +bonus

Hej wszystkim.
Siedziałam, przypatrując się tabliczce z sylabariuszami, kartkując ze znudzenia stare podręczniki i w pewnym momencie wpadłam na pomysł.
Pamiętam, że gdy uczyłam się hiragany i katakany na początku dziesięć tysięcy razy wypisywałam je na kartkach. W pewnym momencie zaczęło to w końcu denerwować.
Używałam kilku aplikacji, by zapamiętać wzrokowo znaki itp. itd.
Najbardziej pasowały mi jednak ćwiczenia. Takie najnormalniejsze ćwiczenia, które wydaje mi się, że najtrudniej znaleźć.
Jest ich kilka np. w podręczniku "Japoński nie gryzie", ale było ich strasznie mało.
A mianowicie mam na myśli zapisywanie słów z hiragany/katakany na rōmaji, z rōmaji na hiraganę/katakanę(pierwsze dwa rozdziały).
W moim przypadku było tak, że po tym, jak nauczyłam się hiragany(szybkie odczytywanie znaków etc~), nie chciało mi się za diabła uczyć katakany. To strasznie zniechęcało do kontynuowania nauki języka, bo sylabariusze to jednak podstawa.
Przygotowałam więc dla Was, uczących lub chcących przypomnieć sobie wszystkie znaki, krótkie ćwiczenia.
Niektóre przykłady przetłumaczyłam na język polski, których dodatkowo możecie się nauczyć(i tak kiedyś będzie trzeba ;) ).
Możecie je sobie przepisać albo skopiować i wkleić w jakiś program tekstowy i wydrukować. Więc życzę powodzenia i miłej zabawy :)

*★*―――――*★*―――――*★*―――――*★*―――――*★*
HIRAGANA ひらがな
Ćwiczenie 1. Zapisz podane wyrazy za pomocą  rōmaji
あ、い、う、え、お、か、き、く、け、こ


いい-                                                               (dobry)

あおい-                                                            (niebieski)

いえ-                                                               (dom)

いく-                                                                 (iść)

あき-                                                                (jesień)

おおき-                                                              (duży)




か、き、く、け、こ、た、ち、つ、て、と


あさ-                                     (ranek)


うた-                                                    (piosenka)


とき-                                                     (czas)

てつ-                                                    (żelazo)

ちいさい-                                               (mały)

かさ-                                                     (parasol)


な、に、ぬ、ね、の、は、ひ、ふ、へ、ほ


ひふ-                                                        (skóra)

へた-                                                        (kiepski)

はな-                                                         (kwiat)

はなし-                                                    (rozmowa)


たのしい-                                                  (zabawny)

ひこうき-                                                   (samolot)


ま、み、む、め、も、や、ゆ、よ


まえ-                                        (przed)


ゆうき-                                                     (śnieg)

みち-                                                       (droga)

みみ-                                                       (ucho)

め-                                                           (oko)

やすい-                                                     (tani)

なつやすみ-                                              (wakacje)



ら、り、る、れ、ろ、わ、を、ん

  
れい-                                           (przykład)         

むら-                                            (wieś)

いろいろ-                                      (różny)

くろい-                                          (czarny)

しろい-                                           (biały)

れきし-                                          (historia)

いろ-                                              (kolor)

わすれる-                                     (zapominać)





きょねん-

きょうかい-

きょう-

だいがくせい-

おじいさん-

きって-

けっこん-

しごと-

たまご-

たべる-


*★*☆*★*☆*★*☆*★*☆*★*☆*★*☆*★*☆*★*☆*★*☆*★*

えいがかん-

かぜ-

さんぽ-

ににた-

ぽと-

れべぜ-

ぽりね-

ぽは-

へいぽ-

たやに-

けぱ-

ばぶ-

だとあ-

ぎべ-

ゆえ-

やっだ-

おやひ-

おらっり-

うる-

よっざう-

ろり-

ぽだ-

つぷっざ-

すてま-

だろい-

べぶ-

ばか-

ばぼ-

ぽんぽん-

くすまりゅ-

はやかし-

けっこきゅ-



Ćwiczenie 2. Zapisz za pomocą hiragany

asa-                                                       (ranek)

namae-                                                    (imię)

takai-                                                       (wysoki,drogi)

nihongo-                       (język japoński)

aoi-                                                          (niebieski)

akai-                                                         (czerwony)

kuroi-                                                         (czarny)

hayaku-                                                      (szybko)

suki-                                                           (lubić)

watashi-                                                       (ja)

anata-                                                         (ty)

boku-                                                           (ja(mężczyzna))

watashitachi-                                                 (my)

fuyu-

eki-

ryokou-

yaoya-

hagaki-

ocha-

kekkon

arau-

subarashii-

chichi-

kyoukai-

sake-

aki-

natsu-

umi-
*★*☆*★*☆*★*☆*★*☆*★*☆*★*☆*★*☆*★*☆*★*☆*★*


KATAKANA カタカナ

Ćwiczenie 3. Zapisz podane słowa za pomocą rōmaji

ア、イ、ウ、エ、オ、カ、キ、ク、ケ、コ

カッコイ-

キイ-

ココア-

キウイ-

ケーキ-

サ、シ、ス、セ、ソ、タ、チ、ツ、テ、ト


セット-

セーター -

コート-

タクシー -

テキスト-
  
ナ、ニ、ヌ、ネ、ノ、ハ、ヒ、フ、ヘ、ホ


ヒーヌー -

ハート-

シニア-

サウナ-

コネ-

マ、ミ、ム、メ、モ、ヤ、ユ、ヨ


メモ-

ママ-

モーター -

コヨーテ-

ユーモア-

ハム-

ラ、リ、ル、レ、ロ、ワ、ヲ、ン



ワイフ-

レーリ-

ワルツ-

リスト-

リハーサル-

シナモン-



フォーク-

チェス-

シャワー -

シャツ -

スナック -

コンピュータ-

バスケットボール-

ソーセージ-

ベルリン-

ポランド-

ドイツ-

*★*☆*★*☆*★*☆*★*☆*★*☆*★*☆*★*☆*★*☆*★*☆*★*

スペイン-

スーパーマーケット-

フランス-

ワンピース-

ショップ-

モーニング-

ドライブ-

ロンドン-

ポーランドゴ-

サンドイチ-

プライベート-

エキゾチック-

クロコダイル-

スケジュール-

ホワイト-

コンサルタント-

インスタント-

バレリーナ-

ズッキーニ-

ストロベリー -

カリフラワー -

ポジシオン-

ビーチ-

ゲーム-

ジョイスチック-

デンス-


Ćwiczenie 4. Zapisz podane słowa za pomocą katakany.

supein-

panfuretto-

shoppu-

hotchikisu-

chansu-

chesu-

tii-

fittonesu-

ririisu-

warutsu-

wain-

risaikuri-

misu-

mama-

mini-

hamu-

hosuto-

shinia-

tenisu-

nekunui-

setto-

kōto-

shiisō -



Ćwiczenie 5. Zapisz podane zdania za pomocą  rōmaji.

これはわたしのコンピュータ。-                                                  -To jest mój komputer.

ぼくはポーランドじんです 。-                                                      - Jestem Polakiem.

わたしのなまえはロバートです。-                                               - Mam na imię Robert.

あなたのなまえはなんですか?-                                                - Jak masz na imię?

いまはなんじですか?-                                                            - Która jest teraz godzina?

あそこはわたしのへやです。-                                                   -Tam jest mój pokój.

ねこがだいすきです。-                                                            - Kocham koty.

ほんはここにあります。-                                                          - Książka jest tutaj.





Iiiii....Tak dodatkowo.
Może pamiętacie post, w którym polecałam tutaj różne strony interenetowe, które mogą pomóc Wam w nauce japońkiego. Jedną z nich była strona GENKI (Kliknij tutaj :) )
Ogólnie na tej stronie znajdują się materiały online, które wspomagają naukę z podręcznikiem.
A co z samym podręcznikiem?
Znajdziecie go tutaj w formacie pdf. (Kliknij tutaj)
Nie pobierajcie całego pliku, gdyż będzie trzeba za to zapłacić.
Możecie przejżeć wszystkie strony ksiązki, bo są skserowane, a te, które potrzebujecie- po prostu zapisać, klikając na obrazek i ewentualnie wydrukować.

Miłego dnia!





Udostępnij :




Artikel Terkait:

3 komentarze:

krvvvl pisze...

Ojejku, cudownie <3 Dziękuję! c: Przyda mi się do katakany ^^

Że chciało Ci się to pisać! (hah, taaak wiem, że nie zaczyna się od "że", ale co tam xD)

Shenyo pisze...

Miałam taki słomiany zapał haha, ale wytrwałam do końca, jedynie nie tłumaczyłam wszystkich słówek i nie pisałam odpowiedzi, bo samo pisanie tego wszystkiego zajęło mi dobre dwie godziny(Puff~jak skończyłam to padłam hahaha).
Ale pamiętam, że gdy sama się uczyłam bardzo chciałam więcej tego typu zadań i nigdzie ich nie było. Cieszę się więc, jeśli mogłam w ten sposób komuś pomóc :)

Unknown pisze...

wydaje mi się żę śnieg zapisuje sie bez u.....z u to odwaga

Prześlij komentarz