¸.•♥•.¸¸.•♥• Dzień 3, 4 i 5 •♥•.¸¸.•♥•.¸

Gokigenyō- ごきげんよう- Miłego dnia

Onegaishimasu-お願いします(おねがいします)-Proszę(prosząc o coś)


Dōzo-どうぞ- proszę (podając coś)

Hajimemashite-初めまして(はじめまして)-to dla nas początek znajomości(często tłumaczony na angieslkie "how do you do?", używany podczas pierwszego spotkania)

Yoroshiku onegaishimasu-よろしくお願いします(よろしくおねがいします)-Miło mi cię poznać(używając zwrotu składamy prośbę, by osoba, którą poznajemy była dla nas życzliwa i pomagała nam, gdy będziemy w potrzebie. Inne zastosowanie zwrotu yoroshiku onegaishimasu znajdziesz tutaj)

Przykładowy dialog(formalnie)

-Yoshida-san desu ka?(吉田さんですか)

-Hai, Yoshida desu(はい、吉田です。)

-Hajimemashite.-(はじめまして)
-Hajimemashite. Dōzo  yoroshiku.-(はじめまして。どうぞよろしく。)
-Kochira koso dōzo yoroshiku onegaishimasu.-(こちらこそどうぞよろしくお願いします)

-Czy ty jesteś pan Yoshida?
-Tak, to ja.
-Miło mi pana poznać.
-Mi również miło. (w przenośni: Dziękuję za bycie życzliwym, opiekę w przyszłości  itp itd..)
-(To ja jestem tym, który powinien podziękować)

Przykładowy dialog(nieformalnie)

-Konnichiwa. Mari dayo. Anata wa?(こんにちは。マリだよ。あなたは?)*
-Emi desu. Yoroshiku ne.(えみです。よろしくね)
-Yoroshiku(よろしく。)


-Dzień dobryJestem Mari, a ty?

-Jestem Emi. Miło mi.
-Mi również miło.


*dayo oznacza tyle co desu(jestem), jest używany w mowie potocznej, zazwyczaj przez młode dziewczyny)
・‥…━━━☆・‥…━━━☆・‥…━━━☆・‥…━━━☆・‥…━━━☆

Pod ostatnim postem napisałam, że nowy budynek szkoły wygląda jak izolatka.
Wczoraj zwołali nas na dużą aulę, rozkroili wielkiego torta i rozdali nam razem z oranżadą z okazji oficjalnego rozpoczęcia pracy/nauki tutaj.
Wybaczam im nawet ten brak ciepłych kaloryferów.
・‥…━━━☆・‥…━━━☆・‥…━━━☆・‥…━━━☆・‥…━━━☆

Dzień 3
Dzień 4
Dzień 5
 





Udostępnij :




Artikel Terkait:

2 komentarze:

Unknown pisze...

Fajna lekcja:)
Można wiedzieć w jakim mieście albo województwie mieszkasz?

Shenyo pisze...

Cieszy mnie to bardzo :)
Aktualnie w wielkopolsce

Prześlij komentarz